Tobby-tale: Etter helgens strabaser…

image

…er det godt å ta helg ved siden av nylig hjemkomne far!

Først presterte mor å true med å dra på trening rett etter at hun kom fra jobb på fredag. Jeg hadde jo vært alene heeeele dagen! Så da smiska jeg meg til å ligge i bilen mens hun hoppa :)

Når hun endelig var ferdig fikk jeg lov å gå tur! Og så kom det masse snø og vind akkurat når vi begynte og gå, det var egentlig kjempegodt. Men bare nesten like godt som å legge seg og sove med en gang vi kom inn. Det syntes nok mor også, siden hun snorka på sofaen i en time før vi gikk i senga og sov.

På lørdag hoppa mor ut av senga klokka ni, men siden far ikke var kommet ennå, gidda jeg ikke juble så mye. Men så fortalte hun at vi skulle gå på skitur, så da måtte jeg juble litt allikevel.

Vi kjørte bil til gamlemor og gamlefar, og der henta vi også noen som heter søster og niese. Bryr meg egentlig ikke om hva de heter så lenge de vil være med på tur… Fikk lov å springe masse, også laga de brann i skogen som de stekte pølse på!

Var ganske sliten etter det, så sov godt og lenge. Men så, midt på natta kom det en skummel billyd utenfor! Heldigvis våkna mor når jeg boffa. Men så var det bare far som kom hjem med ny bil! Den gamle hadde han visst vært på elgjakt med, men det fikk ikke jeg være med på.

I dag hadde jeg tenkt å bare kose masse med mor og far. Men så måtte vi selvfølgelig prøve den nye bilen også, den skal jeg fortelle mer om senere. Så på kvelden begynte mor å hviske til far, og da skjønte jeg at vi skulle uuuut! Jeg fikk gå enda mer på ski, og selv om jeg måtte «gå pent og ikke trekke», var det ganske artig. Så nå skal jeg sove tett inntil far resten av kvelden! Snakkes når jeg er ferdig å hvile meg!

Legg igjen en kommentar

