Irriterende mannfolk?

P4 publiserte i dag en «artikkel» med irriterende ting mannfolk gjør på badet. Interessant lesing, som treffer spikeren rett på hodet… hvis du erstatter «gutter» i tittelen med «alle». La meg demonstrere

1. Bruker opp dorullen uten å erstatte den med en ny. Vel, jeg skal ikke påstå at gubben er den første som bytter dorull, men det er vel neppe kromosom-relatert?

2. Bruker sjeldent børsten etter at de har gjort nummer to. Sikker på at det var han? Kan ha vært hun som gikk før han!

3. Det lukter generelt sett mye mer dritt når en gutt har vært på do, noe de driter i. Og nøyaktig hvordan måler man hvor «dritt» det lukter? Hvem er den der objektive dommeren som kompetanse til å avgjøre dette?

4. Bruker ekstremt lang tid på «kontoret.» Spiller på mobilen, eller leser tegneserier. Og det er ingen jenter som spiller, snapper, tar selfier i speilet, sjekker sminken tre ganger eller leser avisa på do? Som en klok mann sa gang på gang: «Nå skal jeg gjøre noe jeg aldri gjør, jeg tar med meg avisen på do»

5. Tar aldri ned lokket og doringen etter seg. Som feminist er jeg for at kvinner skal ha like rettigheter som menn. Ikke nødvendigvis at vi skal pisse med lokket oppe, men likhet er et stikkord. Så hvis vi kan klage på at mannfolka lar lokket stå oppe, så kan vel mannfolka klage på at vi ikke setter det opp? Og for å slå ihjel debatten jeg nettopp la opp til: Hygieniske årsaker tilsier at lokket skal ligge nede. Ikke det lokket du sitter på, men hele dritten! (Veldig lurt hvis naboen har slange også…)

6. Lar våte håndklær bli liggende på gulvet. Som punkt 1.

7. Fjerner aldri hår fra vasken etter barbering. Og du som shaver legger og andre ting i dusjen, skrubber selvfølgelig den grundig hver gang høvelen har vært på jobb? Nei, tenkte meg det.

8. Bruker opp kjærestens dyre kremer fordi de ikke gidder kjøpe sine egne. Mennesker med vett til ikke å bruke en formue på skvip. Samme skvip som vi klarte å koke sammen på en naturfagssal på videregående for noen år siden.

9. Stiller inn dusjen for høyt, slik at nestemann ikke rekker opp. Skaff deg en krakk! Det er jo ikke akkurat mer fair at gubben skal få dusjhodet i… hvor enn det måtte treffe, fordi du er så lita, vel? (Greit nok, jeg er kanskje ikke den minste med XX-kombinasjon, men hvis det er så umulig å nå den, kan du vel be han ta den ned til deg? På en høflig måte, selvfølgelig!)

Så neste gang noen kommer opp med «X antall ting som irriterer meg fordi jeg ikke tenker lengre enn min egen nese», be noen lese korrektur! Noen som er edru!

 

Legg igjen en kommentar

