Innspurt

Det begynner å bli et utall innlegg fra de siste årene med «siste innspurt», «innspurt» og andre eksamensrelaterte titler. Men dette kan faktisk vise seg å være et av de siste! For jeg har to eksamener og to oppgaver igjen før jeg er ferdig utdannet!

Så mens jeg desperat forsøker å trykke inn mest mulig om radarer og lasere i den stakkars, overarbeida hjernen min, brukes hvert ledige øyeblikk til å glede seg til fremtiden. Hvor det å skulle på jobb betyr å være borte i 8 timer, ikke 16. Helger betyr fri, ikke ekstrajobb. Sommerferie betyr ferie, ikke sommerjobb. Og ikke minst, hjem innebærer mitt (vårt) eget sted uten irriterende utleiere og konstant behov for å spørre om lov til å sette inn en spiker der vi føler for det.

Det betyr at hunden kan leke på grønt gress og gå turer i marka, heller enn å stå i vinduet og gjø på naboene som trasker en meter utenfor. Uten å få såre poter fordi den eneste tur-muligheten innebærer asfalt og grus. Det betyr at jeg kan ha et normalt liv uten å måtte bruke fritiden til å bekymre meg for innleveringer og eksamener.

Hodefyll!

Hodefyll!

Kort sagt, fremtiden ser mye bedre ut enn eksamensperioden jeg nettopp krøp inn i!

– L8r, fellow geeks!

Legg igjen en kommentar

