Det kan da umulig være bra…

Rydding kan vi ta en annen dag... (Ja, det er "Tre nøtter til Askepott" på den skjermen der ja...)

Rydding kan vi ta en annen dag… (Ja, det er «Tre nøtter til Askepott» på den skjermen der ja…)

Det er kanskje ikke så smart når man føler seg ferdig lest og klar til eksamen over ei uke før det hele skal foregå! Men det er altså sånn det føles når man har skrevet sammendrag, lest sammendrag, lest pensum, øvd på oppgaver og snakka til seg selv på kontoret i snart to dager. Om fag selvsagt, er ikke så gal at jeg deler hemmeligheter med meg selv liksom!

Det hjelper selvfølgelig at det er muntlig eksamen. Da trenger jeg ikke sitte for meg selv å føle meg dum, da kan jeg vise for «hele verden» bestående av eksaminator og sensor at jeg faktisk er stokk dum! Eller var det smart? Er aldri helt sikker på definisjonen av de to ordene på denne tiden av året.

Så kom i alle fall julestemningen på bakken i natt, selv om avisene mener det blir en noe våt snø utover dagen. Vel, bedre det enn gjørme og høstvær. Jeg bruker alltid å si at jeg gleder meg til høsten når sommeren har vart i noen uker. Vel, jeg gleder meg til studiestart og rutiner, men høstværet kan vi gjerne hoppe over for min del. Kanskje mest fordi det innebærer at bikkja må dusjes hver gang han har vært utenfor døra fordi labbene er brune istedet for… lysebrune?

Nei, gi meg en meter snø og et par kuldegrader så er jeg lykkelig. Det er jo for dumt å sitte i stua og se på skirenn i Sør-Norge mens det ennå er grønt på bakken utenfor her i Tromsø… Er kanskje på tide å stanse denne globale oppvarmingen sånn at ting kan bli som normalt igjen. (Ja, jeg vil ha mange meter snø!)

Men, nå må jeg vel pine meg gjennom noen flere kapitler i boka, enda en gang. Så får vi satse på at jeg faktisk vet hva jeg snakker om og ikke bare innbiller meg at det er enkle greier, dette med mønstergjenkjenning!

-Later, geeks!

Legg igjen en kommentar

