Oppskrifts-torsdag og enden av tunellen

Et lite anfall av #laterblog her, siden internett var fraværende i leiligheten i går!

—–

Tidenes. Dårligste. Uke. Nærmer seg endelig slutten!

Etter å ha gjennomført to eksamener på tre dager, og feiret med å dusje under åpen himmel mens bikkja hoppa rundt i sølepytter er det jammen på tide. Og hva bedre enn å feire med å fortsett føljetongen ”Når gubben er borte, kan kjerringa spise hva ho vil til middag!”

Toro på sitt beste

Toro på sitt beste

Photo 25.09.14, 18.18.04

Kanskje litt lave standarder når posesuppe er godt!

Så, med fare for å herme etter fotballfrue, dagens oppskrift på mat man kun kan spise når man er alene hjemme er altså noe så enkelt godt som en pose blomkål- og brokkolisuppe. Hadde jeg faktisk hatt en noenlunde fungerende hukommelse kunne jeg selvfølgelig benyttet meg av denne ukens tilbud på jobb og kjøpt ekte blomkål og brokkoli fra norske gårder for å fylle i med, men… Vel, la oss bare si at gullfisker ikke er så flink til sånne ting!

Endelig er lesesal-plassen kommet på plass, og jeg kan slutte å ødelegge ryggen min hver gang jeg skal på skolen, siden jeg faktisk kan legge igjen noen av de tusen sidene pensum der nå. For ikke å nevne at jeg faktisk slipper å forholde meg til hele fakultetet når jeg desperat forsøker å gjøre leksene mine ved et bord i en gang… Av en eller annen grunn er det alltid så mange folk på skolen den første måneden. Heldigvis er vi snart kommet til oktober, det er vel ca. da alle gir opp forelesningene og heller ligger hjemme i senga om dagene. Kanskje man faktisk får skolen for seg selv igjen snart!

Så nå gjenstår bare en helg med seinvakt på jobb på fredag og lørdag før det blir play-date med Scribble og Teyla (diverse ”fedre” får vel kanskje også være med…). Også er det en ny uke igjen. Ikke at jeg sitter fast i en rutinepreget hverdag eller noe nei!

Men, nå nærmer enden av tunellen seg, vårens utsatte eksamener er overstått og det er bare et par måneder til med rutinepreget hverdag før neste eksamensperiode og, wait for it! Juleferie! Gjør dere klar for nedtelling til adventskalender og julesanger, marsipanen er tross alt kommet i butikken allerede!

– C’Ya geeks!

Legg igjen en kommentar

