Sponset: D-vitaminer!

Sponset produkttest

Som medlem hos www.likenshare.no, får jeg innimellom tilbud om å teste produkter. Så når sommeren var i ferd med å gå over i høst (eller snart vinter, i alle fall her oppe) kom mailen med tilbud om å teste D-vitaminer fra Pharma Nord. For de som noen gang har sett meg i levende livet, vet at jeg ikke akkurat stråler brunfarge etter sommeren, men dette året er faktisk et unntak. Ikke at jeg ser ut som noen sydenfarer, men det er i alle fall en fargeforskjell!

Men, selv om jeg for en gangs skyld har fått noen solstråler på kroppen, er mørketiden uhelbredelig lengre enn sommeren her oppe, og det er kanskje ingen dum ide å stappe i seg noen ekstra vitaminer.

Sponset: D-Pearls fra Pharma Nord

Siden jeg allerede er barnslig nok til å knaske vitaminbjørner, har jeg ikke kommet igang med D-vitaminene fra Pharma Nord ennå, men det kommer, det kommer.

Tenkte i alle fall å dele mitt førsteinntrykk av firmaet ut fra pakken som kom i posten. For det føles jo unektelig litt rart å hente pilleesker i postkassen, men hva gjør man ikke for gratis produkter..? Pakken er stor, og inneholder en ganske heftig mengde piller, så første øyekast tilsier at pakken varer en stund. I alle fall for sånne som meg som ikke klarer å huske noe som helst hvis det ikke er limt fast i panna mi.

Inne i pakken ligger ikke mindre enn to ark med reklame for leverandør og andre produkter. Disse er brettet som et pakningsvedlegg i andre medikamentesker, og vitner om et forsøk på å «legitimere» produktet, ved å skape assosiasjoner til apotek-forhandlet medisin. Det fungerer i nøyaktig så mange sekunder det tar å brette ut arket og se at det er reklame! Så enn så lenge kan jeg bare dømme etter utseende og førsteinntrykk, og da er ikke akkurat produsenten noen vinner. Men, siden produktet skal være godkjent etter en masse standarder jeg ikke kan stave, så må vel vitaminene fungere? Det gjenstår i alle fall å se.

Og ja forresten, grunnen til at jeg ikke spiser D-vitaminer samtidig som multivitaminer som inneholder D-vitamin er selvfølgelig at dette er en av de vitaminene man kan få for mye av. Dette gjelder for alle fettløselige vitaminer, og er lett å huske når man bare lærer seg huskeregelen: «Korsn vitamina må man unngå overdose av?» Og svaret er selvfølgelig: KAED!

Legg igjen en kommentar

