Tjuvstart!

Tjuvstarter semesteret med en uke og starter lesingen på skolen i dag! Siden effektiviteten på lesinga faller ca eksponensielt med antall hår bikkja legger igjen i stua når jeg sitter hjemme, er det ikke akkurat noe vanskelig valg å sette seg til rette på en grå, ubehagelig kald lesesal midt oppi en byggeplass. Joda, det er mer koselig enn det høres ut som, slapp av. Og det skader jo ikke å ta tilpassingen av døgnrytmen en uke i forveien, så klarer man kanskje holde seg våken gjennom første ukes forelesninger.

Reminisence of the summer past

Reminiscence of the summer past

Jeg er i alle fall klar for å bruke kveldene til å tenne stearinlys i alle kroker av leiligheten, dagene til å lese på skolen og ettermiddagene til å jobbe. Jeg gleder meg til å få rutinene på plass igjen, til å lengte etter neste ferie. For alle ferier varer for lenge, og alle ferier kommer med for lange mellomrom. Ja, også gleder jeg meg til mørketid! Jo mørkere det er ute, jo flere stearinlys, jo mer kos!

Så når jeg om en måned eller så syter om at jeg heller vil ha juleferie, er det bare å minne meg på om at jeg faktisk liker høsten! Og vinteren! Og våren! Og sommeren også da!

Legg igjen en kommentar

