Confessions of a shopaphobic

Har du noen gang gått inn på en butikk og følt at frøkna bak kassen er overbevist om at du har gått feil? At dette definitivt ikke er en butikk for noen som deg? Det har jeg. Og sikkert de fleste andre.

Men har du noen gang følt at uansett hvilken butikk du går inn på, så havner du feil? Det er nemlig hakket verre. Når du ikke passer inn på noen butikker, i en eneste avdeling.

Jeg er kanskje egentlig ganske paranoid når det kommer til hva folk tenker om meg når de ser meg. Men å fortelle sitt eget forskrudde hode at det er på villspor er ganske fånyttes, siden det bare graver seg videre i samme retning uansett. Så når du føler at blikket til dama i kassen på H&M sier det samme som på sportsbutikken, dyrebutikken, matbutikken og alle andre butikker, så er det egentlig bare å godta at hodet ditt ikke tilhører noen som er glad i shopping.

Ikke at det er et stort problem å ikke være glad i shopping, du får det du trenger på nett og det er mye billigere å være phobic enn holic. Og med ørepropper og et fryktløst blikk kommer man seg lagt i å overse fordomsfulle selgere eller egne paranoide vrangforestillinger. 

Så til alle de som føler jeg er særdeles overlegen når jeg shopper, eller føler det er jeg som skuler på deg bak kassa, bare vit at du egentlig skremmer livet av meg og at jeg egentlig er et koselig menneske!

Legg igjen en kommentar

