Alle gode ting er tre…

Som medlem av klubben «trening er for de unge og spreke, ikke meg», hater jeg treningssenter. Konseptet er egentlig ganske greit, det er nok mange år til jeg gidder å investere i tredemølle hjemme for å si det sånn. Men at den gamle, svette fyren på mølla bak deg bruker rompa di som motivasjon har jeg ellers lite til overs for.

Motivasjon i metalldingser

Motivasjon i metalldingser

Men, siden jeg en gang i tiden var «aktiv» volleyballspiller på et lag som trente på studentidrettshallen, har jeg visstnok et medlemsskap der, så da var det bare å komme seg opp dit. Vel og merke har treningsbagen vært pakket og stått klar i bilen siden forrige uke, men når valget står mellom å være flink jente og gjøre eksamen, eller å være flink jente og trene, er det kanskje greit å bruke de to første mulighetene til å skrive eksamensoppgave istedet.

Med mitt hat mot treningssenter følger også et hat mot svette. I alle fall i kjedelige omstendigheter. Og tredemølle er uten tvil kjedelig. Så når «treningsplanen» på den fantastisk enkle, ganske primitive treningsappen så pent «foreslår» intervalltrening, er vel ikke forhåpningene så store. Men etter å ha overlevd min første intervalltrening av fri vilje, så er det vel ingen unnskyldning neste gang…

Heldigvis for meg er telefonen min så høflig at den påstår at min ganske så treige trening var «great done»! Syns det kunne vært egne åpningstider for oss utrente mennesker, så slipper vi føle oss så… elendige, når andre jogger avgårde i timesvis ved siden av deg…

Nå skal hjemmeeksamen fullføres og frokosten inntas!

-Ingrid

2 thoughts on “Alle gode ting er tre…

Legg igjen en kommentar

