Hverdagens små irritasjoner

Jeg har aldri vært spesielt… feminin av meg. Eller, feminin er kanskje feil ord, så i mangel på et bedre et, får det bli «girly». Jeg vil ikke gå så langt som å si at jeg er «guttjente», men det er en ganske god grunn til at denne bloggen stort sett aldri inneholder dagens outfit, «se hva jeg har shoppa på nelly»-innlegg og sånne jentete ting.

Så når jeg da sitter her, på et stakkars masterkontor en fredag formiddag, blottet for inspirasjon til å lese om ionisering av oksygen i atmosfæren, så tenkte jeg å vindusshoppe sko på nett. Og kommer med en gang over min store sorg her i denne moteverden. Hvorfor skal damesko alltid inneholde sparkly detaljer? Og hvorfor skal de være av tynt tøy, gjerne i lyse farger? Må man spesialbestille sko uten diamanter som går an å bruke i vårløsninga her i Tromsø? Kan godt hende designere ikke er her oppe så ofte, men søledammer, sørpe, dårlig asfalt og hvite tøysko er en skrekkelig dårlig kombinasjon!

Kunne vært helt normale vårsko. Men siden de er kategorisert som damesko, har noen funnet frem «diamanter» og lim…

Av og til savner jeg å kunne kjøpe sko på barneavdelingen, for når jeg var lita jente fantes det sko uten glitter og stas. Men, det er vel kanskje ikke noe bedre for de under 12 nå lengre. Og med forvokste føtter funker barneavdelingen skrekkelig dårlig…

Og når vi er inne på sko som irriterer. Hvem fant på at joggesko med kilehæl var en god ide? Ikke akkurat noen løpesko det nei.

Gleder meg til å se Marit Bjørgen løpe i disse…

Så inntil noen tar til vettet og lager sko for oss «damer» som ikke inneholder glitter og høye hæler, så får jeg spankulere rundt i joggesko og vintersko som kunne glidd rett inn i en maskinførerbedrift. Trust me, I know!

So long, suckers!

 

2 thoughts on “Hverdagens små irritasjoner

Legg igjen en kommentar

