Opprydding i hverdagen

Etter å ha kladdet et innlegg om hvor lite jeg respekterer rosabloggere (som bloggere, ikke mennesker, vel og merke), føltej jeg et akutt behov for å rydde opp i egen blogg og egne lesevaner. For det er mye man kan innse mens man skriver om ting, som for eksempel at jeg er en av de som fører til at Norges mest leste blogger ikke skriver noe som er verdt å lese. Og siden jeg har et hat/elsk-forhold til bloggere, har jeg selvfølgelig sett på «Bloggerne» på TV2 Bliss. Noe jeg delvis skammer meg over nå.

Den delen jeg derimot ikke skammer meg over, er oppdagelsen av Suzanne Aabel. For selv om jeg ikke har lest mer enn et par innlegg av henne nå i dag, så er det en blogg jeg kan lære å like. Først og fremst fordi det ikke er en rosablogg. Som jeg har lest så alt for mange av. Helt ærlig liker jeg ironien i å putte en sånn blogger inn i en serie med tre andre, knæsjrosa bloggere. Okei, så er det kanskje bare nordlendingen som faktisk er rosablogger, men de andre to er jentete og søte. Og garantert kjempefine mennesker. De skriver bare ikke noe jeg får noe særlig utbytte av. Så da tar jeg til takke med 1 av 4, og skal endelig lese noe som ikke handler om silikon og sminke.

Dette plutselige behovet for fornyelse, førte selvfølgelig til at jeg måtte endre lista mi på Bloglovin’, legge til Aabel og fjerne diverse rosa fargekritt. Og siden bloglovin elsker å sende meg mailer om hva jeg bør lese, så bestemte jeg meg for å være åpen for forslagene deres akkurat i dag. Men jeg ble noe skuffet da jeg oppdaget at deres geniale forslag, BASERT på Suzanne Aabel, var Ida Wulff. Ikke har jeg lest noe særlig av henne, men hun er definitivt i en annen kategori av blogger.

Så dersom det finnes vennlige sjeler der ute som har tips til blogger som vil være interessante for meg å lese, så del gjerne! Det er kanskje ikke så lett, når rosablogger ikke interesserer (dette eliminerer jo nærmere 95% av det som finnes der ute), men alle forslag mottas med takk! Og ja, innlegget om rosabloggere kommer nok, når jeg får finpusset det.

Signatur

2 thoughts on “Opprydding i hverdagen

Legg igjen en kommentar

