Rase mot OL-nekt? Get real!

«Ordfører Fabian Stang nekter de ansatte å se på OL på jobben. Han hisser på seg LO-sjefen Gerd Kristiansen»

Noen ganger er jeg flau over å være medlem i en så flott organisasjon som LO. Noen må ha glemt å fylle inn deler av jobb-beskrivelsen til godeste Kristiansen når hun hisser seg opp over at mennesker på jobb ikke får lov til å bruke arbeidstiden på å se på TV!

Dersom det hadde kommet frem at stortingspolitikere fra Høyre og FrP hadde brukt dagene sine til å se på OL, hadde hun rast over hvordan skattebetalernes penger brukes for å se på TV istede for å styre landet. Vel, da er det vel ingenting bedre enn at Høyre selv setter ned foten for nettopp dette?

Jeg har ingen problemer med å se hva Kristiansen mener med at OL er noe som berører folkesjela. For vi er tross alt en vinternasjon med store tradisjoner for å vinne masse. Vi bor i et av verdens beste land, det får vi stadig påminnelser om. «Ikke klag på ditten og datten, for vi har det tross alt best i verden.» Vel, da har jeg bare en ting å si: Ikke klag på at vi ikke får bruke arbeidstiden til å se på TV, for det er ganske mange som ikke har TV!

Hva hadde reaksjonen til LO og alle andre vært dersom jeg som butikkansatt nektet å jobbe under innspurten på langrenns-stafetten? Tror ikke de som står i kø og vil hjem med varene sine blir spesielt glad da. Og jeg tviler på at LO vil stå frem og støtte meg. Så hvorfor skal kommunalt ansatte få lov?

Kanskje jeg misser noe viktig her, men dersom noen kan fortelle meg de gode argumentene for at hjemmesykepleiere, lærere, byråkrater og andre offentlig ansatte skal få se OL i arbeidstiden, vil jeg bli dem evig takknemlig. Jeg er nemlig klar til å gi Gerd Kristiansen en heftig smekk på fingrene for å bruke av min medlemskontingent til å krangle på at vi i velferdsstaten Norge ikke får betalt for å se på TV!

Kilde: http://www.vg.no/sport/ol-2014/artikkel.php?artid=10121594

Legg igjen en kommentar

