Undertøysprovokasjon

Innlegget kommer garantert ikke til å handle om det du trodde. Men som tilkallingsvikar på Change har jeg lært en del ting som er ganske nyttig i hverdagen. Både for min egen del, det er ganske skremmende hvor feil man har tatt i alle år. Men også når man møte på saker som denne.

Det er ikke skjeldent man møter meninger om undertøy og hva som er rett der ute. Og det er jo vel og bra, vi trenger å få belyst flere meninger og sider av alle saker. Men jeg må ærlig talt innrømme at jeg ler for meg selv når noen som er så lidenskapelig opptatt av trening som Fotballfrue, jubler over en sports-bh med pushup!

Jeg er ingen personlig trener, og har heller ikke noen fordeler av enorme dimensjoner å snakke om. Men jeg vet at det siste jeg tenker på når jeg trener er kløfta mi. Jeg er riktignok av den typen som blir direkte oppgitt over mengden av desperate menn som bruker timesvis på treningssenter for å titte på jenter i trange tights.

Jeg skjønner definitivt at man ikke ønsker å se ut som ei utslitt ku når man holder på i styrkerom og kondisrom, men jeg skjønner ikke hvorfor man absolutt skal ønske størst mulig kløft når man tøyer og bøyer.

For de som har brukt en stroppeløs, vanlig BH, vet de at det er en fordel at den sitter ganske stramt på. Vel, det er faktisk sånn at man skal bruke samme størrelse i BHer med stropper som uten, altså skal alle BHer sitte stramt på! For de fleste som kjøper BH i dag, havner de 10-15 cm for høyt i omkrets, og gjerne for liten i cup. Så da er det heller ingen overraskelse at det føles stramt og ubehagelig den første tiden når man plutselig har en så trang BH. Men i motsetning til hva denne saken hevner, er det ikke den trange omkretsen som gjør at man får hodepine og nakkeplager. Derimot er det anstrengelsen å bære all vekten av fordelene (uansett størrelse) kun på nakken vha. skulderstroppene…

Moralen er altså at du gjerne må bruke en «ikke så stram» BH, som gir et ekstra løft slik at all svetten havner i den nå ekstra store kløfta mens du trener. Men forvent ikke at du slipper unna hengepupper, vonde pupper og nakkeplager på grunn av det. Og for de som ønsker å bevare rygg, nakke, hode og fordeler slik de skal være, er dere hjertelig velkommen til å dra på nærmeste spesialforretning og få en godt tilpasset BH!

20131218-121533.jpg

2 thoughts on “Undertøysprovokasjon

  1. Æ visste ikke om æ sku hylflire eller gråte. Fyren har jo ikke peiling. Glad æ ikke jobbe på Change lenger når kunda kommer rennende etter den artikkelen der. Han får det t å virke som problemet e bh’er generelt, og ikke manglende «opplæring» i korsn de faktisk ska sitte. Æ e spent på når æ får første kunde som vil ha den diskusjonen med mæ i min ikke-spesialforretning-jobb :p

Legg igjen en kommentar

