Den som bare hadde litt bedre tid

Jeg har ikke noen hektisk hverdag. Egentlig. Men når alt kommer til alt, er det enkelte ting man aldri får tid til. De fleste studenter kommer på skolen akkurat tidsnok til første forelesning, gjerne ikke før klokka 11-12 på formiddagen. Til gjengjeld må man da sitte på lesesal eller bibliotek utover kvelden, i alle fall når det nærmer seg eksamen. Jeg derimot, kommer på skolen rundt klokka 7 hver morgen, og sitter der til etter siste forelesning, og kanskje litt lengre. Jeg slipper med andre ord å sitte her hele natta, fordi jeg anser dette som min 8-4-jobb.

Allikevel har jeg aldri tid til det jeg burde ha tid til. For i tillegg til å være 100% «ansatt» som student fra 8.00-1600 (eventuelt 715-1515), er jeg ansatt på butikk. Rett og slett fordi 100% stilling som student er like godt betalt som en 25% stilling som butikkansatt. Logisk, ikke sant…? Så et par dager i uka i snitt, er det rett på jobb etter skolen. Da går hele kvelden.

I tillegg var det dette med trening og sånne greier. Skal jo liksom være med på et volleyballag som trener to ganger i uka, totalt tre timer. Ikke all verden, tenker du kanskje. Vel, jeg er helt enig. I alle fall i teorien da. For når du har hund, samboer og aldri nok søvn om nettene, så er det ikke spesielt populært å trene til langt på kveld når man kunne vært hjemme, kosa med sofaen og sløva foran tv’en. Høres jeg ikke ut som en kjempeaktiv person, hva?

Hvordan er det egentlig meningen at man skal kunne ha tid til fritidsaktiviteter, besøk, møter, hva som helst når man har full jobb da? Om jeg sitter på lesesal fra 7-15 eller på et kontor med en (mye bedre betalt) jobb fra 8-16, så bruker man ikke mye mer tid på det akkurat. Kan ikke akkurat forestille meg at sofaen er mindre fristende når man er 30 og har full jobb, enn den er når man er 20 og burde være ung og sprek.

Så da er vel konklusjonen at enten er jeg gammel og i dårlig form, eller så er jeg mentalt svak som gir etter for sofaens lokkesang gang på gang…

20131218-121533.jpg

Legg igjen en kommentar

