One down…

… Two to go.

Da var første eksamen unnagjort, den jeg har gruet meg mest til. Muntlig eksamen i «Innføring i satelitt- og rakettsystemer og rominstrumentering». Høres kjempeproft ut, føles ikke like proft. Men, faget er gjennomført, bestått og kan gå inn i historien sammen med resten av vitnemålet.

Nå er det øving til de to gjenstående eksamenene som står på programmet, sammen med adventskos og juleforberedelser. Kjenner at jeg virkelig gleder meg til min første jul uten arbeid i en butikk som har jul fra skolestart til nyttår. Det blir vel første gang siden videregående at jeg får julestemningen til rett tid. Også virker det jo som været er på min side i år, med kaldt vær i desember og spådommer om et snødryss til julehelga.

Det er egentlig ganske koselig å sitte timesvis på lesesalen for å forberede seg til eksamen. Jeg kjenner kriblingen av skolelyset som gleder seg over å være flink student, selv om det er en fattig måned hvert semester. Kanskje neste semester blir bedre…?

Og ja, jeg er klar over at jeg ikke har kommentert tapet til TIL i cupen. Vel, buhu, sånt som skjer. Bedre lykke neste gang!

Legg igjen en kommentar

