Stemning

Det første snøfallet i Tromsø, kom ifølge media som «julekvelden på kjærringa», et ganske oppbrukt uttrykk når det gjelder akkurat denne værtypen. Og for en julekveld! Det ser sannelig ut som snøen skal bli liggende, og vinteren har kommet for å bli, i alle fall en stund til. 30 cm snø iløpet av dager, med lovnader om kjølig, ja rett frem vinterkaldt vær den neste uken lover godt for en snørik vinter med masser av julestemning for galninger som meg selv. Tør vi håpe på hvit jul, bank i bordet!

Her kommer vinteren! Her kommer den kalde, fine tida!

Det er kanskje stygt å si, men jeg gleder meg faktisk til vinteren kommer. Til fotballsesongen er over, og jeg kan begynne å pøse ut med urelevant informasjon om verdenscup i «sjevling» og skyting. Ja, jeg er fotballfan, men det er grenser for hvor kaldt vær jeg orker å overleve på en plaststol på en tribune.

Og siden jeg er så glad i denne årstiden, er julespillelisten på plass på spotify og jeg er klar for å vente på jula!

Legg igjen en kommentar

